Friday, December 23, 2011

( PALESTIN) RINDU KEDAMAIAN-DEVOTEES



VIDEO ni nisa hasilkan selepas mendengar saja lagu nasyid dari kumpulan DEVOTEES ni ,lagu rindu kedamaian ni ,cukup-cukup menyentuh hati, menusuk kalbu nisa..kata-kata didalamnya cukup menyentuh,bila dengar pelbagai perasaan ada,sedih ,pilu ..untuk pengetahuan sahabat2 semua yang masih ada yang tidak kenal devotees mula bertapak pada tahun 2006,time tu nisa tingkatan 4,DEVOTEES sudah 6tahun dalam industri nasyid ini,pelbagai dugaan dan cabaran yang dilalui oleh anggota kumpulan nayid ini,antaranya adalah MUHAMMAD sebagai ketua kumpulan,dan ADI ,ADI pun sudah lama dalam kumpulan ni kekal sampai sekarang,semoga ADI terus bertahan dalam kumpalan nasyid ni untuk teruskan perjuangan dan DAKWAH lillahi taala ni,juga ABD HALIM AHMAD,serta Shauki..akhi shauki kita..SEMOGA MEREKA yang BERDAKWAH melalui NASYID ini akan terus TABAH DAN SABAR,KUAT hadapi segala rintangan..ni adalah kumpulan nasyid yang nisa sangat minat,:) adalah kisah disebaliknya,nanti ada masa nisa ceritakan..


cam2.tapi bukan ini yang nisa nak coretkan..sebenarnya nisa nak tunjuk kembali setelah 9tahun iraq berperang dengan us kini dikhabarkan telah tamat dari peperangan itu.us telah m'isytiharkan tamat perang,sahabat..apa yang sahabat fikir tentang ini semua..terpulang pada hati masing2 yang memikirkannya,setelah berpuluh ribu nyawa yang terkorban dalam peperangan itu,ALLAHU AKBAR!


Mudahan kita semua sedar apa kewajipan kita sebagai seorang muslim, !
lakukanlah ia sebagai Hamba, Hamba Allah! ayuh sama-sama lakukan apa yang boleh membantu.kita boleh boikot barang-barangnya,kita juga boleh melakukan hal yang amat mudah sangat, tahu apa? doa!
doalah sahabat2ku..Allah tak pernah tidur dan tak pernah tinggalkan kita,cuma kita saja yang sering lupakan ALLAH..nauzubillah minzalik.


menolong orang tak semestinya secara zahir,sekiranya kita tak mampu melakukan ,kita menyampaikan pada semua melalui lisan kita,sekiranya tak mampu juga berdoalah,sekiranya tak mampu jua,mati lah namanya..:)


mudahan dengan niat yang ikhlas keranaNYA,kita semua beroleh ganjaran disisiNYA,kerana KITA semua datang ke bumi dengan satu tujuan,iaitu menjadi hamba kepada Allah yang telah menciptakan kita,dan balasannya akan kita dapat disana nanti,itulah adanya syurga dan neraka,Allah maha ADIL,kerana setiap manusia yang melakukan atas perbuatan itu ALLAH memberikan balasan yang setimpal dengan apa yang dilakukan atas muka bumi Allah penuh barakah ini,SUBHANALLAH!


orang jahat akan dibalas jahat,orang baik dibalas baik di akhirat sana..ADILkan Allah,
cuba kita fikir kalau ALLAH xjadikan syurga dan neraka,mana kita nak dapat keadilan ?contohnya seperti mangsa yang dirogol,bayi yang dibuang dalam longkang,tong sampah , anak yang Derhaka kepada kedua ibu bapanya,orang yang dianiayai sesama manusia,orang yang dibunuh dengan kejam,mana keadilan?? itulah sebabnya untuk ALLAH ciptakan syurga dan neraka,setiap yang dilakukan pastinya ada pembalasan masing-masing,MAHA SUCI ALLAH!


"TAHUKAH SAHABATKU..MENGAPA SUKAR DAN BERATNYA UJIAN ALLAH PADA HAMBANYA?KERANA SYURGA ITU TERLALU INDAH!"


NAMUN,KETAHUILAH..ALLAH TIDAK PERNAH MENGUJI HAMBANYA MELAINKAN UJIAN ITU TIDAK MELEBIHI KEMAMPUAN HAMBANYA.KERANA DIA TAHU KEMAMPUAN HAMBANYA...

No comments:

Post a Comment